Tools voor online marketing

Hallo daar! Mijn naam is Dominic van Bergen. Ik ben gek op online marketing en heb het geluk het vak al heel wat jaren te mogen uitoefenen. Als marketing-generalist denk ik graag met bedrijven mee over hun online reilen en zeilen.

Daarnaast ben ik een groot fan van marketingtools en de slimme trucjes die je ermee kunt uithalen. Dat is dan ook precies waar deze blog over gaat!

Waarom schrijven over marketingtools?

Van moderne marketeers wordt verwacht dat ze op een miljoen plaatsen tegelijk zijn. Of we nu door data graven of onze sociale aanwezigheid verfijnen, vertrouwen op de juiste digitale marketingtools betekent tijd besparen, overzicht bewaren en je gezond verstand behouden.

Tegenwoordig zijn er duizenden opties bij het kiezen van software voor je marketingteam. En de meeste bedrijven vertrouwen niet op één tool, maar op een reeks digitale marketingtools om hun bedrijf te laten groeien.

Maar zoals altijd heb je het juiste gereedschap nodig om een klus te klaren:

  • Een accountant zou hulpeloos zijn zonder een tool als Excel.
  • Een timmerman kan geen huis bouwen zonder een zaag en een boormachine.
  • Een verkoper heeft een telefoon en een CRM nodig om te bellen en deals te sluiten.

Hetzelfde geldt voor digitale marketeers! Om verkeer naar een site te leiden, dat verkeer te analyseren, converteren en uiteindelijk klanten te behouden, vertrouwen online marketeers op verschillende tools.

Gelukkig vragen de aanbieders van marketingtools tegenwoordig niet erg veel informatie om een ​​voet tussen de deur van hun platform te krijgen. Dus wie weet zul je uiteindelijk ontdekken dat de kosten het waard zijn tegenover de tijd die je bespaart door het gebruik van een tool.

Ik wijs je daarom graag in de goede richting wat betreft tooltjes en voor welk probleem je ze kunt inzetten.

Welke problemen los je zoal op met marketingtools?