Meteen naar de inhoud

De 8 Beste Landing Page Builders Die Je Meer Leads Opleveren

Lijst van de best landing page builders

Landingspagina’s verleiden bezoekers om te handelen. Je kunt er nieuwe leads mee binnenhalen, je online volgers opbouwen en verkopen mee genereren.

De beste landing page builders bieden geavanceerde functies, zoals een aangepaste domeinnaam, heatmaps om betrokkenheid bij te houden en integraties met allerlei software en tools om op grote schaal leads te kunnen genereren.

Kleine bedrijven en zelfs grote merken worstelen er echter nog steeds mee.

Een goede tool voor het bouwen van landingspagina’s kan je helpen bij alledrie deze kwesties. Het kiezen van de beste landing page builder voor jou is daarom van vitaal belang.

Deze lijst vergelijkt, rangschikt en beoordeelt de beste landing page builders op basis van functies, gebruiksgemak, integraties, automatiseringsmogelijkheden, ontwerp, prijzen en meer.

Laten we beginnen!

Wat is de beste landing page builder?

Hier zijn mijn topkeuzes voor de beste landingspagina-bouwers om dit jaar te proberen.

1. Leadpages

Naar mijn idee de beste optie. Niet te duur, fijne builder, veel integraties mogelijk.

Leadpages homepage

Als kosten je grootste zorg zijn, dan is Leadpages een goede optie voor je. Laat je echter niet voor de gek houden door de goedkope pricing – het bezuinigt ook niet op functies.

Met dynamische tekstvervanging, CRM en e-mailintegratie biedt Leadpages veel functies. Enkele van de beste zijn meer dan 160 paginatemplates en het maken van onbeperkte (mobielvriendelijke) pagina’s.

Leadpages helpt je om gefocust te blijven terwijl je je pagina opbouwt. Begin met een template en klik vervolgens op iets in het ontwerp van de pagina, en de rest van de pagina vervaagt een beetje, zodat je je kunt concentreren op dat ene ding dat je aan het bewerken bent.

Elk item bevat een paar opties in een zwevend paneel naast het item dat je aan het bewerken bent, zodat je snel kunt veranderen hoe dingen eruitzien. Het was een van mijn favoriete editors om mee te werken.

Wees creatief met de widgets en pagina-opties in de linkerzijbalk, waar je video’s, afbeeldingen, formulieren en dergelijke kunt toevoegen. Je kunt zelfs een OpenTable-boekingsformulier insluiten als je voor een restaurant een pagina maakt. Of een Calendly-formulier als je direct afspraken plant.

Vanuit het menu Sections kun je vooraf gestijlde blokken met content toevoegen, zoals een Over-ons gedeelte, Pricing tabel of een opvallende call-to-action.

Bovendien kun je met een Pro-abonnement of hoger een afrekenformulier toevoegen aan je pagina. Voeg een Stripe-account toe om de betalingen te verwerken en sleep vervolgens het Checkout-vak uit de Widgets-zijbalk om een ​​betalingsformulier toe te voegen. Het is een van de snelste manieren om een ​​winkel met één product te bouwen, daarom is het moeilijk om veel solide alternatieven voor Leadpages te vinden.

Belangrijkste kenmerken

  • Snel op te zetten, binnen een paar minuten staat er een nieuwe pagina
  • Simpele drag & drop editor
  • Ingebouwde AB split testing tool
  • Integraties met WordPress en andere tools
  • Mobiel geoptimaliseerde templates die je vervolgens kunt aanpassen
  • Zeer snelle laadtijden

Prісіng-pakketten

Leadpages prijzen

Het Standard plan kost (bij jaarlijkse facturering) $37 per maand. Het Pro-abonnement kost $74 per maand. Hun Advanced-abonnement is niet langer online af te sluiten, alleen door contact met Leadpages op te nemen voor een offerte.

Alle plannen worden geleverd met onbeperkte pagina’s die je kunt maken, onbekerkt aantal conversies, hoge laadsnelheid van pagina’s, een eigen domein om ze te hosten, onbeperkte pop-ups en voor mobiel geoptimaliseerde templates. Ze bieden ook een gratis proefperiode van 14 dagen.

Ga vandaag nog aan de slag met een 14-daagse gratis trial van Leadpages!

2. Swipe Pages

Swipe Pages homepage

Swipe Pages biedt een breed scala aan templates voor bestemmingspagina’s om uit te kiezen, naast een zeer gebruiksvriendelijke drag and drop interface.

Het is een van de besten in het snel bouwen van snelle, functionele en responsieve bestemmingspagina’s.

Omdat responsiveness en paginasnelheid een must zijn bij elke bestemmingspagina die je bouwt, richt Swipe Pages zich erop dat je gebruikers een optimale ervaring krijgen op elk type apparaat waarop ze zich bevinden.

Dit verlaagt het bouncepercentage van je website en verbetert ook je conversie. Daarnaast kun je met unieke verhaalachtige mobiele landingspagina’s je verhaal vertellen in de browser.

Met de mogelijkheid om bestemmingspagina’s naar je eigen domein te publiceren terwijl deze pagina’s op hun servers worden gehost, is Swipe Pages een uitstekende keuze voor diegenen die meer controle over hun pagina’s willen zonder te hoeven leren over code-optimalisatie, beeldcompressie of SSL-hosting.

AMP-enabled, supersnelle laadtijden die bouncepercentages verlagen en leads stimuleren. Dit is een bestemmingspagina-bouwer die echt weet hoe hij voor meer leads moet zorgen.

Ideaal voor zowel marketeers als bureaus. Swipe Pages is het soort bouwer van bestemmingspagina’s die niet bezuinigt op functies, en je ook niet onnodige moeite kost om aan de slag te gaan.

Belangrijkste kenmerken

  • Smart Pages en AMP-pagina’s zodat je pagina’s snel laden op elk apparaat.
  • Met A/B-tests en analyses kun je bijhouden hoe je pagina’s presteren en wijzigingen aanbrengen.
  • Betaalformulieren met ondersteuning voor Stripe en PayPal, waardoor het een van de beste bestemmingspagina-bouwers op de markt is voor e-commerce.
  • Dynamische invoeging van zoekwoorden geeft de mogelijkheid om te wijzigen welke tekst op je pagina’s wordt weergegeven, afhankelijk van de zoekwoorden die je target.
  • 70+ moderne sjablonen om snel te kiezen wat je nodig hebt en te beginnen met het bouwen van je pagina’s.
  • Subaccounts en teams voor klantbeheer geven je de mogelijkheid om gemakkelijk samen te werken aan projecten.
  • Pop-ups, countdowns, formulieren en meer dan 25 modules maken interactiviteit op je pagina een fluitje van een cent.
  • Met Zapier-integratie en Webhooks kunnen integraties en meldingen door derden worden verzonden.
  • Directe integraties met Hubspot, Mailchimp, Active Campaign, Zoho, enz. bieden een oplossing met één klik om aan de slag te gaan met je favoriete marketing automation tool.
  • Hosting, CDN en SSL van Swipe Pages zorgen ervoor dat pagina’s veilig en snel worden geladen.

Prijzen

Swipe Pages prijzen

Swipe Pages wordt geleverd met een gratis proefperiode van 14 dagen, zodat je het kunt uitproberen voordat je het koopt. Het is niet nodig om ​​creditcardgegevens in te vullen voor de trial. Daarna hebben ze zowel maandelijkse als jaarlijkse prijzen beschikbaar.

Bij jaarlijkse facturering is de maandelijkse prijs is als volgt:

  • Startup: $29 per maand
  • Marketer: $59 per maand
  • Agency: $119 per maand

Ga aan de slag met Swipe Pages.

3. Unbounce

Unbounce homepage

Unbounce is een van de beste landing page builders die momenteel op de markt is. Het wordt gebruikt door meer dan 1.500 merken over de hele wereld en helpt bij het maken van geoptimaliseerde bestemmingspagina’s om meer ideeën om te zetten in leads en verkopen.

Het biedt indrukwekkende functies waarmee je snel je eigen landkaarten, functies en plakbalken kunt bouwen, publiceren en testen – geen programmeerskills nodig.

De belangrijkste functies zijn onder meer het gebruik van drag-and-drор-editor, meer dan 125 mobiele-resроnsіve sjablonen en dynamische trefwoordinvoeging voor Search Engine Marketing (SEM)-campagnes.

Dynamisch trefwoorden invoegen is een geweldige functie waarmee je bepaalde woorden op je landingspagina kunt vervangen op basis van de zoekopdrachten van de gebruiker.

Unbounce kan worden geïntegreerd met de beste marketing-apps zoals Zapier, HubSpot, Salesforce, Marketo, Campaign Monitor, MailChimp, WordPress en meer.

Het biedt ook een gratis proefversie, zodat je het product kunt uitproberen voordat je de betaalde versie aanschaft.

Belangrijkste kenmerken

  • Gebruiksvriendelijke drag-and-drop-functionaliteit
  • Meer dan 125 AI-aangedreven en mobiel responsieve templates
  • Dynamische trefwoordinvoeging
  • Automatisch SSL еnсrурtіоn
  • Sticky elementen
  • Tools voor leadgeneratie
  • Klantenbeheer en beheer voor meerdere gebruikers
  • Aangepaste domeinen

Prісіng-pakketten

Unbounce prijzen

Als je net begint, raad ik je aan te kiezen voor hun Launch-plan dat waarschijnlijk alles dekt wat je nodig hebt.

En je kunt eerst aan de slag met hun gratis proefperiode van 14 dagen.

Zorg ervoor dat je mijn speciale korting gebruikt en ontvang 20% ​​korting op je eerste drie maanden bij Unbounce.

4. Landingi

Landingi homepage

Landingi is een end-to-end oplossing voor bestemmingspagina’s voor kleine bedrijven. Het feit dat het wordt gebruikt door meer dan 4.000 bedrijven, waaronder reuzen zoals Paypal en Sony Music, staat in voor de kwaliteit.

Om aangepaste bestemmingspagina’s met Landingi te maken, heb je geen IT- of codeervaardigheden nodig. Deze geautomatiseerde maker van bestemmingspagina’s maakt het maken, publiceren en optimaliseren van je landing pages vrij eenvoudig.

Het biedt ook een aantal solide functies, zoals een editor voor slepen en neerzetten, meer dan 100 mobiel-responsieve sjablonen om de conversie, marketingondersteuning, enzovoort te verhogen.

Belangrijkste kenmerken

  • А/В splіt testing
  • Eenvoudige editor voor slepen en neerzetten
  • Ingebouwde web-anаlуtісs tооls
  • Houdt conversieratio’s bij
  • Orgаnіс Rаnk optіmіzаtіоn
  • Pаіd Qualіtу Ѕсоrе Орtіmіzаtіоn
  • Integraties met tools zoals HubSpot, MailChimp en meer

Prісіng-pakketten

Landingi prijzen

Het Core-abonnement voor starters kost €25 per maand, het Create-abonnement is €55 per maand, Automate is €75 per maand en het Agency-abonnement kost €90 per maand.

Alle plannen worden geleverd met een gratis proefperiode van 14 dagen; geen creditcard nodig. Elk abonnement bevat functies als onbeperkte bestemmingspagina’s, technische ondersteuning, AWS-cloudhosting, drag-n-drop editor voor landingspagina’s en meer.

Ga aan de slag met Landingi en maak gebruik van de gratis proefperiode van 14 dagen.

5. Instapage

Instapage homepage

Voor ondernemers tot grote bureaus, Instapage is de perfecte bestemmingspagina-software voor iedereen die verbluffende bestemmingspagina’s wil maken. Dankzij de 200+ mobiel-responsieve sjablonen hoef je geen HTML, CSS te coderen of een ontwikkelaar in te huren voor het ontwerp van je landing page.

Het biedt een eenvoudige editor voor slepen en neerzetten om het toevoegen van elementen aan de bestemmingspagina’s eenvoudig te maken. Je hebt maar een paar minuten nodig om het installatieproces te voltooien en aan de slag te gaan met deze tool.

Belangrijkste kenmerken

  • Flexibele en gebruiksvriendelijke editor
  • Aanpasbare templates
  • Confirmation berichten aan je klanten
  • Interactieve Widgets
  • Lettertypes aanpassen – met 5.000 weblettertypen beschikbaar
  • Bigstосk imаgе lіbrаrу
  • Dynamische trefwoordinvoeging
  • Aanpasbare formulieren
  • Robuuste conversieanalyses
  • Onbeperkt A/B-testen

Prijspakketten

Instapage prijzen

Het Building-abonnement kost $199 per maand, dat standaardfuncties biedt zoals post-click ervaring creëren, responsieve pagina’s voor alle apparaten, analysesuite en een robuust integratie-ecosysteem.

Het Converting-pakket is gebaseerd op offertes en heeft meer geavanceerde functies, zoals een personalization experience manager, beveiligingsfuncties op Enterprise-niveau en meer.

Je krijgt ook een gratis proefperiode van 14 dagen waarmee je toegang hebt tot alle functies van het Building-abonnement.

Ga vandaag nog aan de slag met Instapage.

6. Elementor

Beste landing page builder voor WordPress.

Elementor homepage

Met meer dan 5 miljoen gebruikers is Elementor de populairste WordPress-paginabuilder. Het wordt geleverd als een plugin die je aan je WordPress-site toevoegt, zodat je kunt beginnen met het bouwen van aangepaste pagina’s.

Met Elementor kun je elk aspect van je pagina beheren, inclusief de lay-out, het ontwerp, kleuren, lettertypen, formulieren en meer. Als open-sourceproject is deze plug-in uitbreidbaar en ideaal voor ontwikkelaars die aangepaste thema’s, add-ons en producten hebben toegevoegd.

Belangrijkste kenmerken

  • Meer dan 80 ontwerpelementen zoals video’s, knoppen, afstandhouders, afbeeldingsgalerijen, formulieren en meer
  • Een aangepaste pop-upbuilder die past bij het uiterlijk van je website
  • Formulieren die integreren met talloze marketingtools
  • WooCommerce product- en archiefpaginabuilder voor e-commerce sites
  • Meer dan 300 door ontwerpers gemaakte templates
  • Responsieve bewerking zodat je de pagina kunt zien op desktop, tablet en mobiele apparaten

Prijzen

Elementor prijzen

Elementor biedt een gratis versie van hun plug-in die wordt geleverd met 30 basiswidgets.

Als je voor één site upgradet naar Elementor Pro voor $49 per jaar, krijg je toegang tot al hun functies. Dit omvat 300+ professionele sjablonen, 90 aangepaste widgets, hun pop-upbuilder, WooCommerce-builder en ondersteuning en updates voor een jaar.

7. GetResponse

GetResponse homepage

GetResponse is een alles-in-één platform waarmee je o.a. bestemmingspagina’s kunt bouwen. En het kan je helpen bij je e-mailmarketing en marketing automation.

Om aan de slag te gaan met de bouwer van landingspagina’s, hoef je maar de vier eenvoudige stappen te volgen, waaronder:

  1. Selecteer een template
  2. Pas je landingspagina aan
  3. Publiceer je bestemmingspagina
  4. Test de pagina na publicatie en optimaliseer deze

Ja, zo simpel is het. Een ander voordeel is dat je wel meerdere tools voor één prijs krijgt. De bestemmingspagina-builder is echter niet de primaire tool, wat zijn nadelen kan hebben.

Belangrijkste kenmerken

  • Ingebouwde, gebruiksvriendelijke editor
  • Het plaatst sticky aanmeldingsformulieren onderaan of aan de bovenrand van je bestemmingspagina om je leads te converteren
  • Volledig mobiel-responsieve sjablonen voor bestemmingspagina’s met meer dan 5.000 Shutterstock-afbeeldingen
  • Geweldige klantenservice
  • Intеllіgеnt Lіst Аutоmаtіоn
  • Robuuste analyses en testen
  • Afteltimer om leads aan te zetten tot actie

Prісing pakketten

GetResponse prijzen

Het Basic-plan begint bij iets mer dan €10 per maand en loopt op tot bijna €500 per maand voor het Professional-abonnement met max 100.000 contacten. GetResponse biedt ook een gratis proefperiode van 30 dagen.

Nadelen

  • Geen fijne tool voor zwaarder e-commercegebruik
  • Een beetje te prijzig met meerdere contacten, vooral het Professional Plan
  • De landingspagina-builder is niet hun primaire product. Dat is een email tool.
  • Gebruikers moeten upgraden naar een duurder abonnement zodra ze meer dan 1.000 contacten hebben

Ga aan de slag met GetResponse-bestemmingspagina’s.

8. HubЅроt Landing Pages

Hubspot landingspagina bouwer

НubЅроt is een van de meest gerenommeerde namen in de wereld van SaaS- en B2B-marketing, en terecht. Ze bieden een verscheidenheid aan marketingdiensten, van een CRM-tool tot een verkooptool en een tool voor bestemmingspagina’s; HubSpot is een one-stop-shop.

HubSpot doet zijn reputatie eer aan door veelzijdige, gebruiksvriendelijke en aanzienlijk krachtige tools voor het maken van bestemmingspagina’s aan te bieden. De software past bij elke behoefte en is voldoende voor een enkele gebruiker, grote teams en bureaus.

HubSpot is freemium-software met alle gratis tools die je nodig hebt om een basis marketingcampagne uit te voeren. Je krijgt gratis een landing page builder, een formulierbouwer, e-mailmarketing, een tool voor advertentiebeheer en een CRM.

Als je een klein bedrijf bent met een krap budget, zullen deze tools je zeker helpen resultaten te behalen zonder de wereld te kosten.

Als je een beginner bent, heb je toegang tot een complete funnel en honderden bestaande mobielvriendelijke sjablonen. Voor meer gevorderde gebruikers biedt deze beroemde tool voor bestemmingspagina’s echter een breed scala aan tools en technologieën, zoals geavanceerde analysetools, testsoftware, enz.

Belangrijkste kenmerken

  • Lijstsegmentatie
  • Pagina’s zijn volledig responsief op alle apparaten
  • Gepersonaliseerde inhoud op de landingspagina voor individuele bezoekers
  • Solide A/B-testfuncties
  • Binnen enkele minuten professioneel ogende landingspagina’s maken
  • Genereert en converteert leads met behulp van livechat, pop-upformulieren, chatbots, enz.

Prijspakketten

Hubspot prijzen

Het gratis abonnement van HubSpot wordt geleverd met gratis landingspagina’s, dertien branchesjablonen en basisanalyses, samen met vele andere handige zakelijke tools. Dan heb je drie betaalde niveaus: Ѕtаrtеr, Рrоfеssіоnаl en Enterprise.

Het is een van de duurdere marketingtools op de markt, de Professional al maar voornamelijk de Enterprise versie.

  • Het Starter plan begint bij €41 per maand voor toegang tot 1.000 contacten (jaarlijks gefactureerd).
  • Het Professional plan kost €740 per maand (jaarlijks gefactureerd).
  • Het Enterprise plan kost €2944 per maand (jaarlijks gefactureerd).

Nadelen

  • De Professional- en Enterprise-abonnementen zijn duur!
  • Biedt geen mobiele AMP-pagina’s
  • Beter geschikt voor grote bedrijven en/of grote klanten

Ga gratis aan de slag met HubSpot-bestemmingspagina’s.


Wat is een landing page builder?

Een landingspagina (bestemmingspagina) is een enkele webpagina met één duidelijke oproep tot actie (CTA) die meestal bestaat uit een aanmeldingsformulier. Je landingspagina is de eerste pagina waar een bezoeker terechtkomt via organisch zoeken, of wanneer ze klikken op een Google-advertentie of een advertentiecampagne op sociale-mediaplatforms zoals Facebook.

Meestal worden ze gebruikt om leads te genereren voor het bedrijf dat de advertenties heeft gekocht.

Landingspaginabuilders worden gebruikt om de bestemmingspagina intuïtief en gebruiksvriendelijk te maken. Bovendien helpen ze marketeers bij het maken van een gerichte, op maat gemaakte pagina met aantrekkelijke templates die bezoekers een duwtje in de rug geven en ze omzetten in leads.

Het uiteindelijke doel van een landing page builder is om snel geoptimaliseerde bestemmingspagina’s te maken die erop gericht zijn een klant door de verkooptrechter naar een aankoop te leiden.

In tegenstelling tot een homepage, zijn ze gebouwd voor snelle conversies. Er is vaak geen afleiding te vinden in de vorm van overbodige elementen, zelfs een hoofdmenu ontbreekt regelmatig.

Wat zijn de voordelen van het gebruik van een landing page builder?

Hier zijn enkele van de voordelen van het gebruik van bestemmingspagina-builders:

Doelgerichte resultaten

In een notendop: een bouwer van landingspagina’s neemt de afleiding van bezoekers weg en laat ze nadenken over het enige dat je wilt dat ze doen, namelijk converteren.

Met een landing page builder kun je een landingspagina bouwen zonder enige technische kennis, navigatiebalken, zijhulpmiddelen of extra informatie. Bovendien helpt het de focus van je bezoekers op je product of aanbod te vergroten.

Landingspagina builders helpen je om vrij snel een zeer doelgerichte landingspagina te maken, zonder te vermelden welke builder je gebruikt. Het beste is dat de meeste van hen worden geleverd met vooraf ontworpen sjablonen die kunnen worden aangepast om af te stemmen op je doelen en vereisten.

A/B-testen

A/B-testen is iets waar je bestemmingspagina gewoon niet zonder kan, omdat het essentieel is om elke parameter van je pagina te testen terwijl hij live staat.

Zodra je door middel van continu testen ontdekt welke functie specifiek moet worden bijgewerkt en aangepast, kun je altijd teruggaan en de landing page builder gebruiken om deze te optimaliseren voor de beste resultaten.

Het voordeel van het gebruik van een landing page builder is dat de meeste van hen worden geleverd met een ingebouwde A/B-testtool. Het kost niets extra om een ​​specifieke toolkit aan te schaffen om je landingspagina’s te monitoren.

Hier is een voorbeeld van Leadpages:

Hun A/B-testtool helpt je om specifieke parameters te splitsen tussen twee varianten van dezelfde landing om te zien welke versie beter presteert.

Aantrekkelijke templates

Je bestemmingspagina moet een visueel aantrekkelijk design hebben om je doelgroep binnen te halen. Dit is waar een hoogwaardige bestemmingspagina-builder van pas komt.

Landing page builders worden meestal geleverd met vooraf ontworpen sjablonen voor bestemmingspagina’s voor tal van niches. Het goede nieuws is dat je die templates kunt aanpassen om een ​​bestemmingspagina te maken die precies aansluit bij jouw vereisten.

Uiteindelijk krijg je op maat gemaakte, gepersonaliseerde landingspagina’s, die erop gericht zijn de doelgroep aan te spreken en hen positief te beïnvloeden.

Zoals je kunt zien, biedt Unbounce hier veel handige templates voor verschillende doeleinden, waaronder evenementen, producten, webinars, enz.

templates voor landingspagina's in Unbounce
Voorbeelden van enkele templates in Unbounce

Gebruiksgemak

Zoals je je bij de beste websitebouwers geen zorgen hoeft te maken over het bouwen van een geweldige website, werkt een landing page bouwer op dezelfde manier als het gaat om het maken van een uitstekende landingpage.

Je hoeft geen technische expertise of eerdere ervaring te hebben met het gebruik van een bestemmingspagina-builder. Het enige dat je hoeft te doen, is de instructies volgen en profiteren van de meeste ingebouwde features.

De meeste landing page builders worden bijvoorbeeld geleverd met drag & drop editors, waarmee je eenvoudig widgets en andere attributen kunt selecteren en slepen om ze aan de pagina toe te voegen.

Bovendien bieden bestemmingspagina-bouwers meerdere template opties, testtools, interface-ontwerp, aangepaste sociale-mediavoorbeelden en nog veel meer, direct met een klik op een knop of door middel van drag & drop.

Hier zijn bijvoorbeeld enkele van de functies die het voor marketeers gemakkelijker maken om bestemmingspagina’s te bouwen met Leadpages:

Flexibele publicatie-opties

Veel van de goede bouwers voor bestemmingspagina’s bieden flexibele publicatie-opties. Bovendien biedt een meerderheid van hen subdomeinen aan hun gebruikers.

Dit geeft een enorme voorsprong, aangezien je met subdomeinen je bestemmingspagina’s afzonderlijk van je hoofddomein kunt beheren, terwijl je wel een uniform domein presenteert aan prospects en klanten.

Dit stelt marketingteams in staat om de subdomeinen te beheren om landingspagina’s te publiceren en campagnes uit te voeren volgens hun eigen schema, zonder tussenkomst van IT-teams.

Leadpages is een van de beste landing page builders die deze functie bieden:

publicatie opties eigen domein leadpages

Met Leadpages kun je een van je eigen domeinen kiezen om bestemmingspagina’s op te publiceren. Maar je kunt ook een domein gebruiken dat door hun gehost wordt. Dit lpages.co domein is erg snel, wat je gebruikerservaring ten goede komt. Bovendien krijg je een SSL-certificaat om het domein te beschermen.

Andere opties zijn dat je direct de HTML downloadt zodat je je pagina met FTP ergens weer kunt uploaden, of dat je van hun WordPress plugin gebruikmaakt om je pagina op je WP website te zetten.

Integraties met andere tools

Marketeers maken bestemmingspagina’s met veel doelen in gedachten. Gebruikelijke doelen zijn om leads te genereren, bezoekers te laten registreren voor de nieuwsbrief, etc.

Om deze doelen te bereiken, heb je als marketeer echter verschillende andere softwaretools nodig, waaronder e-mailmarketingtools, opt-in form bouwers, SEO-tools, enzovoorts.

Bouwers van landingspagina’s weten dit en bieden daarom integraties met veelgebruikte andere marketing tools.

Een van de belangrijkste voordelen van het gebruik van een builder voor bestemmingspagina’s is dat het meerdere platformen die je bedrijf nodig heeft, bundelt en integreert in één gemeenschappelijk platform voor maximaal gebruiksgemak.

Landingi heeft de kwestie van integraties vrij grondig aangepakt.

Enkele integraties die Landingi heeft met andere software
Integraties van Landingi met andere tools

Dit zijn slechts enkele van de integraties die het biedt. En niet alleen Landingi, maar de meeste landing page builders bieden talloze integraties met CRM’s, Email tools, Analytics, advertentieplatformen, Zapier, enzovoorts.

Tips en strategieën om landingspagina-bouwers te gebruiken

Een meerderheid van de online bedrijven gebruikt tegenwoordig landingspagina-builders om een ​​perfecte, geoptimaliseerde en visueel aantrekkelijke bestemmingspagina te bouwen.

Maar alleen het gebruik van een bestemmingspagina-builder is echter lang niet genoeg.

De focus moet liggen op het creëren van waarde om een ​​concurrentievoordeel te behalen ten opzichte van je concullega’s, en het optimaal benutten van je builder tool.

Hier zijn enkele van de best practices voor landingspagina’s die daarbij kunnen helpen:

Voeg een pakkende kop toe

Een recent onderzoek heeft uitgewezen dat 80% van de mensen de inhoud niet leest na het lezen van de kop. Dat betekent dat elke inhoud die je wilt verkopen, het potentiële risico loopt om 80% van de aandacht al aan het begin te verliezen. Meestal is een kop alles wat je nodig hebt om een eerste indruk te maken.

Gebruik hiervoor een getal, krachtwoorden en blijf beknopt. 20 woorden voor een titel is wel echt de max.

Templates voor mobiele landingspagina’s

Volgens recente mobiele statistieken is het mobiele verkeer meer dan de helft (56%) van het totale websiteverkeer. Al vanaf 2017 ligt het mobiel verkeer boven de 50% van het totaal.

Statcounter.com, maart 2022

Mobiel verkeer is een enorme factor om rekening mee te houden, daarom is het van vitaal belang geworden om je landingspagina te optimaliseren voor mobiele telefoons.

Het goede nieuws is dat veel landing page builders vooraf ontworpen templates voor responsive mobiele pagina’s bieden.

Deze helpen bezoekers naadloos te werken op kleinere mobiele schermen, zorgen voor soepele navigatie en makkelijke conversie via hun telefoon.

Maar omdat ze responsief zijn, werken deze pagina’s op de desktop of tablet ook gewoon zoals je zou verwachten.

Maak je landingspagina visueel aantrekkelijk

‘Een foto zegt meer dan duizend woorden.’ Dit aloude adagium geldt ook op internet.

Online kijkers hebben namelijk de neiging om door de pagina te scannen in plaats van de volledige inhoud te lezen.

Daarom is het noodzakelijk om visueel aantrekkelijke afbeeldingen op te nemen in elke strategie met landingspagina’s. Het brein verwerkt beelden immers tot 60.000x sneller dan tekst.

Landingspagina’s moeten visueel aantrekkelijk zijn en duidelijke afbeeldingen bevatten die relevant zijn voor de inhoud.

De afbeeldingen die je toevoegt, moeten in staat zijn om over het bedrijf en het product te vertellen, het visueel op de markt te brengen en de spijker op zijn kop te slaan.

Dergelijke pagina’s maken het voor de bezoekers een leuke ervaring om meer te leren over het product. Als gevolg hiervan zullen bezoekers zich het product waarschijnlijk herinneren, zelfs nadat ze de website hebben verlaten.

De meeste landing page builders worden geleverd met visueel aantrekkelijke templates voor landingspagina’s. Begin dus eerst met een template en pas die aan op wat jij wilt aanprijzen.

Focus op je Unique Selling Points (USP’s)

Er is concurrentie in elke branche en elk bedrijf heeft zijn concurrenten.

Daarom moet je laten zien wat je uniek maakt en je onderscheidt van je concurrentie.

Je moet je leads tenslotte een reden geven waarom zij zaken met jou zouden moeten doen en niet met anderen in de markt.

En daarom moet je je Unique Selling Points (USP) onder de aandacht brengen en erop focussen.

De USP is iets specifieks voor jou en je bedrijf, iets dat je definieert en niet zomaar kan worden gerepliceerd door je concurrenten.

Als je je USP overtuigend verwoordt, kun je zelfs je leads overtuigen om van merk te veranderen. Voor overtuigende copywriting tips kun je ook mijn blog over schrijftips voor landingspagina’s er eens bijpakken.

Terwijl je je landingspagina ontwerpt, moet je ervoor zorgen dat je strategie het gebruik en het benadrukken van je USP omvat, zodat iedereen kan zien waarin jij uitblinkt.

Laten we een voorbeeld van Semrush nemen, een voorbeeld van hoe een merk zijn USP kan benadrukken op zijn landingspagina.

landingspagina van semrush met een duidelijke USP als voorbeeld
Voorbeeld van een landingspagina van Semrush

Ze beloven je de mogelijkheid om je online zichtbaarheid te vergroten, met inzichten voor alle kanalen vanaf 1 platform. Daar proberen ze vanaf het begin de aandacht op te vestigen. Daarna wijden ze uit over hoe ze dat dan kunnen bewerkstelligen, door een inkijk te geven in alle onderdelen van hun tool.

Je kunt ook je landingspagina maken gebaseerd op je primaire services. Zorg ervoor dat je de perfecte boodschap meegeeft die je aan bezoekers en potentiële leads wilt geven, iets dat hun aandacht trekt en ervoor zorgt dat ze zaken met je willen doen.

Zorg voor beveiliging

Er wordt veel gepraat over hoe websites vatbaar zijn voor kwaadaardige misdaden zoals ongeautoriseerde toegang, datalekken, hackers en meer. En het is niet geheel onterecht.

Met het aantal toenemende gevallen van cybercriminaliteit, beginnen zelfs gewone internetgebruikers achterdochtig te worden over websites die niet veilig lijken. Dit kan ertoe leiden dat de verkoop een hit krijgt, en het kan lang duren voordat je het break-even punt bereikt.

Mensen zoeken zekerheid en snakken continu naar vertrouwen. Je moet dus ook zorgen voor een goede beveiliging van de landingspagina’s die je bouwt.

Daarvoor zou de eerste stap zijn om een ​​landing page builder te kiezen die beveiliging van de hoogste standaard biedt.

Zorg er bijvoorbeeld voor dat je de landing page builder selecteert die automatische SSL-codering biedt om te helpen de pagina te beschermen.

Zie hieronder een voorbeeld van Unbounce, die hun domeinen met SSL uitrust:

Gelukkig nemen steeds meer Landing Page Builder tools beveiligingsmaatregelen op in hun standaard aanbod, voor bijna alle abonnementsvormen.

Veelgestelde vragen over het maken van landingspagina’s

Zijn landingspagina’s gratis?

Veel landing page builders bieden gratis opties om landingspagina’s te maken. Je krijgt dan bijvoorbeeld een gratis paginabouwer met een paar verschillende sjablonen om uit te kiezen. Als je echter de beste ontwerp- en vormfuncties wilt, moet je al gauw kiezen voor een betaalde optie met meer mogelijkheden.

Heb je een website nodig voor een landingspagina?

Nee, je hebt geen website nodig voor een landingspagina. Je kunt elk van de tools in deze lijst gebruiken om een ​​zelfstandige pagina te maken zonder dat je een website hoeft te bezitten. Met sommige software voor bestemmingspagina’s kun je zelfs een kleine website met meerdere pagina’s maken. Als je een gerichte marketingcampagne naar een bestemmingspagina voert, kun je nog steeds een afzonderlijke aanwezigheid op het web hebben, ongeacht de andere inspanningen.

Hoe krijg ik mensen naar mijn landingspagina?

Om verkeer naar je bestemmingspagina te krijgen, moet je denken aan verschillende digitale marketinginspanningen. Deze omvatten bijvoorbeeld e-mailmarketingcampagnes, PPC-advertenties (betaald zoeken), advertenties op sociale media, influencer-marketing, aanbiedingen voor partners en meer. De meeste bestemmingspagina’s die worden gebruikt voor het genereren van leads, zijn niet bedoeld om te scoren in zoekmachines, dus gericht verkeer van andere bronnen is de beste optie.

Wat is het verschil tussen een landingspagina en een website?

Bestemmingspagina’s worden gemaakt om gericht verkeer vanuit marketingcampagnes te ontvangen. De focus van een landingspagina is om een ​​bezoeker om te zetten in een lead met een formulier / online aanmelding. Webpagina’s daarentegen zijn statische pagina’s die op je website staan, zoals de Over ons-pagina, Contactpagina, Services-pagina’s en meer.

Hebben bestemmingspagina’s invloed op SEO?

Nee, bestemmingspagina’s zijn niet schadelijk voor je SEO. Je landingspagina’s zijn bedoeld om gericht advertentieverkeer naartoe te sturen en niet om te ranken in Google. Dubbelcheck wel even of de pagina’s ook op noindex staan.

Moeten bestemmingspagina’s worden geïndexeerd?

Hoewel bestemmingspagina’s goed zijn in het verkopen van producten en het omzetten van leads in klanten, moeten ze worden ingesteld als noindex voor Google en zoekmachines.

Wat maakt een goede landingspagina?

Een goede landingspagina moet een sterk aanbod voor je publiek bevatten en bezoekers verleiden tot actie. Je voordelen en functies moeten op een beknopte manier worden geschreven, zodat lezers het aanbod snel kunnen begrijpen (en willen). Goede bestemmingspagina’s zijn goed ontworpen, bevatten koppen die in een oogopslag waarde laten zien, gemakkelijk leesbare inhoudsblokken, afbeeldingen, een call-to-action (CTA)-knop en een aanmeldingsformulier.

Hoe structureer je een landingspagina?

Volg deze stappen om een ​​landingspagina te structureren:
1. Open met een sterke, op waarde gebaseerde kop.
2. Schrijf duidelijke, op voordeel gebaseerde teksten op basis van je doelgroep.
3. Voeg afbeeldingen en gemakkelijk leesbare inhoudsblokken toe die andere stukjes informatie over je aanbieding benadrukken.
4. Zorg voor een kort formulier met een duidelijke call-to-action-knop. (Hoe meer formuliervelden het formulier heeft, hoe lager de conversiepercentages.)
5. Zorg ervoor dat je een balans vindt tussen eenvoud en de informatie die je nodig hebt.
6. Voeg waar nodig afbeeldingen toe op de bestemmingspagina. Afbeeldingen met mensen doen het beter dan generieke stockfoto’s van objecten.
7. Zorg voor merkconsistentie en gebruik opvallende kleurenschema’s die gebruikers duidelijk maken wat de belangrijkste actie is.

Hoeveel kost een landingspagina?

Om je eigen landingspagina te maken, kun je een gratis tool of een hoogwaardige pagebuilder gebruiken. De meeste software kost doorgaans tussen de $10 per maand aan de lage kant, tot $199 per maand aan de hoge kant. De prijs wordt bepaald op basis van de functies die je nodig hebt, waaronder de grootte van de database, het hosten van meerdere pagina’s en het creëren van verkooptrechters met opvolgingsmails.

Hoe verdien je geld met een landingspagina?

Er zijn veel manieren om geld te verdienen met een bestemmingspagina, waaronder:
1. Een product of dienst rechtstreeks op de pagina verkopen.
2. Gebruikers aansporen om zich aan te melden voor een online cursus die je verkoopt.
3. Leads verzamelen via een contactformulier en ze een aanbieding verkopen in een e-mailreeks.
4. Affiliate marketingaanbiedingen gebruiken om een ​​commissie te verdienen door de verkoop voor andere merken te stimuleren.
5. Verkoop van advies- en freelancediensten.

Hoe voeg ik een landingspagina toe aan WordPress?

Volg deze stappen om een ​​landingspagina aan WordPress toe te voegen met Elementor:
1. Maak een nieuwe WordPress-pagina aan.
2. Download de Elementor-plug-in voor het maken van pagina’s.
3. Kies in je pagina je lay-out in de rechterzijbalk en klik vervolgens op “Bewerken met Elementor”.
4. Gebruik de WYSIWYG-editor om elementen aan de bestemmingspagina toe te voegen, inclusief tekst en afbeeldingen.
5. Sluit een aanmeldformulier in op de pagina.
6. Publiceer je pagina door op “Publiceren” te klikken.
7. Zodra de pagina is gepubliceerd in WordPress, kun je teruggaan en deze bewerken met Elementor door naar de pagina’s te gaan en op “Bewerken met Elementor” te klikken.

Waar plaats ik mijn landingspagina?

Er zijn veel verschillende plaatsen waar je je landingspagina kunt plaatsen, zodat mensen deze kunnen vinden. Dit zijn de beste opties:
1. Op de URL van de bestemmingspaginabouwer. Met de meeste tools kun je automatisch een pagina maken die op hun servers staat en hun naam in de URL opneemt.
2. Voeg het toe aan je website. Ga in de bestemmingspagina-software naar het publicatievenster en kopieer van je pagina de insluitcode rechtstreeks naar een van je webpagina’s.
3. Voeg het toe aan je eigen domein. Om de landingspagina te integreren met je website, moet je deze koppelen aan je domein. Voeg hiervoor een CNAME-record toe aan je DNS-instellingen voor webhosting op basis van de provider van de bestemmingspagina die je gebruikt.
4. Link naar je landingspagina in je footer.
5. Stuur er een link naartoe via een exit-intent of getimed pop-upvenster.
6. Voeg links naar je bestemmingspagina toe in je blogberichten.

Hoe test je een landingspagina?

Zodra je lang page is gepubliceerd, zijn er een paar stappen die je kunt nemen om je pagina te testen en te optimaliseren om het aantal conversies te verhogen. Hier zijn enkele stappen die je kan nemen:
1. Bepaal je testdoelen en maak een duidelijk plan.
2. Zorg voor één goed gedefinieerde statistiek waarvoor je optimaliseert.
3. Gebruik een A/B-testtool van derden of een tool binnen je landingspagina-software.
4. Wijzig één item tegelijk (zoals een kop, afbeelding, call-to-action of knopkleur) zodat je precies weet welke variabele tot de prestatiewijziging heeft geleid.
5. Bekijk je analysedashboard en rapportage om te zien welke bestemmingspagina beter converteert op basis van de statistiek die je bijhoudt.

Zijn bestemmingspagina’s effectief?

Ja, bestemmingspagina’s zijn effectief als je een goed geplande marketingstrategie en een hoog converterende pagina heeft. Aangezien de meeste bestemmingspagina’s echter niet op Google ranken en worden gebruikt voor betaalde digitale marketinginspanningen, zijn ze niet zo effectief als pagina’s die op Google ranken en gratis verkeer genereren. Uiteindelijk wil je bijvoorbeeld dat veelbezochte blogposts van je website met een sterk aanbod naar je bestemmingspagina linken.

Moeten bestemmingspagina’s navigatie hebben?

Het is prima om navigatielinks op bestemmingspagina’s te plaatsen als dit de gebruikerservaring optimaliseert. Er zijn echter momenten waarop je ze wel en niet zou moeten gebruiken, afhankelijk van wie je doelgroep is.

Als je een prospectcampagne voert voor nieuwe mensen die je site nog nooit eerder hebben bezocht en je merk niet kennen, is het misschien goed om navigatie toe te voegen, zodat ze meer van je inhoud kunnen lezen en interactie kunnen hebben met je website.

Als je een remarketingcampagne uitvoert voor mensen die je merk al kennen en meer kans hebben om te converteren, kun je de bovenste navigatie verwijderen zodat ze niet worden afgeleid en zich alleen op de aanbieding concentreren.

In beide gevallen kun je je logo bovenaan opnemen en het linken naar je homepage of een andere zinvolle pagina op je site.

Overzicht

Als het gaat om het verhogen van je ROI en het opschalen van digitale marketinginspanningen, kun je het je simpelweg niet veroorloven om slordige landingspagina’s te maken.

Landingspagina’s zijn van cruciaal belang om je bezoekers door de marketingtrechter te leiden, daarom is het belangrijk om de beste builder voor jou te kiezen.

Kies dus zorgvuldig je tool voor het maken van landingspagina’s en test ze voordat je kiest, om de perfecte match te vinden voor je bedrijf en de mensen die ermee moeten werken.

Elk van de genoemde platforms kan je helpen om je conversie te verhogen naar het volgende niveau. Nu is het aan jou om te beslissen!

Wat is jouw favoriete bouwer van bestemmingspagina’s?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.