Ga naar de inhoud

11 Best practices om zelf de perfecte landingspagina te maken

Best practices voor het zelf maken van de perfecte landingspagina

Het maken van landingspagina’s (ook wel bekend als bestemmingspagina’s of landing pages) kan een moeilijke en ontmoedigende taak zijn. Waar begin je in hemelsnaam? En wat is belangrijk om op te letten?

Met de juiste handvatten hoeft het maken van een goede landingspagina helemaal niet moeilijk te zijn. 

In dit artikel behandel ik 11 bekende best practices zodat jij de perfecte landingspagina voor je bedrijf of website kunt maken. Dus of je nu een beginner of een expert bent, lees verder voor nuttige tips om het meeste uit je pagina’s te halen!

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een opzichzelfstaande webpagina die maar één doel dient: zorgen dat een bezoeker zijn gegevens achterlaat. In tegenstelling tot de homepagina, die mogelijk alle services bevat die je aanbiedt, moedigt een landing page gebruikers aan om één specifieke actie te ondernemen.

Waarom je goede landingspagina’s nodig hebt

Het belangrijkste voordeel van landingspagina’s is dat de aandacht van de gebruiker gericht blijft op één doel. Ze blokkeren ruis die gebruikers kunnen afleiden van conversie.

Bedrijven met meer dan 30 landingspagina’s genereren gemiddeld 7x meer leads dan bedrijven met slechts een handvol, dus je kunt niet heen om de waarde van specifieke pagina’s.

Hier zijn een paar andere redenen die het belang van bestemmingspagina’s onderstrepen:

  • Meer gegevens en inzichten: door verkeer en gedrag op je landingspagina te volgen, krijg je unieke inzichten in acquisitie, gebruikersgedrag, enz.
  • Verbeter de prestaties van betaalde advertenties: de meeste betaalde advertentieplatforms gebruiken een ‘kwaliteitsscore’ om te bepalen welke advertentie moet worden weergegeven. Advertenties die naar relevante landing pages leiden, hebben over het algemeen een hogere kwaliteitsscore en worden dus vaker bekeken.
  • Meer conversies: bestemmingspagina’s richten zich vooral op conversies. Deze enige focus helpt gebruikers in de goede richting te leiden zonder afleiding. Gebruik ze op de juiste manier en je conversies zullen omhoog gaan.
  • Verhoog de naamsbekendheid: landingspagina’s gebruiken dezelfde kleuren, toon en logo’s als de rest van je website. Dit helpt je ​​merk te verstevigen in de hoofden van je bezoekers.Landingspagina’s zijn ook zeer veelzijdig. Je kunt ze gebruiken om het aantal e-mailregistraties te vergroten, de verkoop te stimuleren, betaalde advertentiecampagnes te verbeteren en nog veel meer.

Voor je aan de slag gaat…

Vraag jezelf eerst af voordat je de landingspagina maakt:

  1. Wat is het doel? Wat zouden bezoekers in een ideale wereld doen bij het bereiken van je pagina? Zouden ze iets kopen? Een formulier invullen? Aanmelden voor een nieuwsbrief? Een e-book downloaden? Hun toetsenbord aan de kant gooien en een dansje doen? De eerste stap voor elke strategie is het bepalen van doelen. Je moet conversies definiëren voordat je conversies kunt bijhouden.
  2. Tegen wie concurreer ik? Het zijn eigenlijk drie vragen: tegen wie concurreer ik, hoe slagen ze en hoe kan ik hun succes kopiëren? Imitatie is de meest oprechte vorm van vleierij, dus als je concurrenten iets doen dat werkt, kun je dat ook voor jezelf inzetten. Ze zullen je er dankbaar voor zijn (of niet. geen garanties).
  3. Wie is mijn publiek? En wat zijn hun hopen, dromen en ambities? Hoe gek dat ook klinkt, het is tot op zekere hoogte waar: hoe beter je je publiek begrijpt, hoe meer je kunt inspelen op hun wensen en behoeften. Tenzij je precies weet wie je ideale klanten zijn en waar ze mee zitten, zal het erg moeilijk zijn om overtuigende teksten te schrijven in de tone-of-voice van de klant. Kruip dus in het hoofd van je publiek.
  4. Hoe zijn ze op mijn landingspagina gekomen? Overweeg om je bericht te wijzigen, afhankelijk van waar je gebruikers vandaan komen – een ander bericht kan geschikt zijn voor gebruikers die op je pagina zijn gekomen vanuit Google versus van Twitter of Facebook. Idealiter wil je een op maat gemaakte landingspagina voor elke advertentiegroep, maar dat is een behoorlijk forse operatie. Probeer te beginnen met één aangepaste bestemmingspagina per campagne en voeg van daaruit toe voor individuele advertentiegroepen wanneer de middelen dit toelaten.

Met de antwoorden op deze vragen in het achterhoofd kun je aan de slag!

11 tips om de perfecte landingspagina te maken

De eerste regel van deze landing page best practices: ze bieden een startpunt om een zo goed mogelijke eerste opzet van een bestemmingspagina te bouwen. 

Daarna is het aan jezelf om te testen en experimenteren, om je klanten te laten beslissen wat volgens hen de best converterende pagina is.

Of je nu een plug-and-play-oplossing zoals Swipe Pages, Leadpages of Unbounce gebruikt om je pagina’s te maken, of een intern ontwikkelteam ze laat bouwen, je kunt uitgaan van deze 11 best practices voor betere landingspagina’s en natuurlijk meer conversies.

Ik weet het, 11 best practices voelen als veel, maar de meeste hiervan zijn kleine details die een grote impact hebben. Conversie-optimalisatie is eenvoudiger dan je denkt!

Klaar om een ​​landingspagina te maken die de bedrijfsgroei stimuleert? Met deze best practices kun je de landingpages met hoge conversieratio maken waarvan je hebt gedroomd.

1. Sluit aan bij je advertenties

Zorg ervoor dat de look & feel van de landingspagina overeenkomt met die van je advertenties. Als de boodschap en het ontwerp van de twee enorm verschillen, kunnen je bezoekers zich afvragen of ze op de juiste plek zijn beland. Het gaat er allemaal om dat je bezoekers naar een pagina stuurt die aan hun verwachtingen voldoet. 

Let er voornamelijk op dat de boodschap van je landingspagina en advertentie aansluiten bij elkaar. Als in je advertentie staat: ‘Krijg gratis internet! Leer hier hoe je dit doet”, dan zou je bestemmingspagina precies moeten uitleggen hoe je gratis internet kunt krijgen. 

Maar vergeet ook het design niet. De eenvoudigste manier om dit overeen te laten komen is door lettertypen, afbeeldingen en kleuren van je campagne naar je landingpage over te brengen. 

Dit is erg belangrijk voor betaalde advertenties. Je betaalt immers voor de bezoekers, en daarnaast kan het je kwaliteitsscore verhogen.

Dynamische tekst op je landingspagina
Dynamic Text Replacement gebruiken op je landingspagina. Bron: Unbounce

Als je veel advertenties met verschillende koppen draait, kun je overwegen om varianten van pagina’s te maken of Dynamic Text Replacement te gebruiken. Hiermee kan je ervoor zorgen dat de belangrijke elementen van je landingspagina precies overeenkomen met de advertenties.

2. Houd het duidelijk, overtuigend en beknopt

Hou het kort! Een bezoeker moet in staat zijn om een snelle blik op je landingspagina te werpen en de gewenste boodschap te ontvangen.

Bepaal de belangrijkste dingen die je met je landingspagina wilt communiceren. Vermijd een lange bedrijfsgeschiedenis of uitgebreide uitleg die ook op een andere webpagina kan. 

Call To Action

Call-to-actions (CTA’s) zijn het belangrijkste onderdeel van je landingspagina. Wat wil je dat bezoekers doen als ze op je site komen? Het ontwerp en tekst moeten hen inspireren om actie te ondernemen.

De oproep tot actie moet specifiek zijn gekoppeld aan je doel en moet worden ondersteund door al het andere op de pagina, van de kop en hoofdtekst tot afbeeldingen en de algehele lay-out.

Houd je CTA duidelijk en zorg ervoor dat gebruikers weten wat de volgende stap is. Hier zijn een paar CTA-voorbeelden om te testen:

  • Koop nu
  • Inschrijven
  • Ontvang mijn gratis (X)
  • Start mijn gratis proefperiode
  • Afspraak maken

Vermijd saaie CTA’s zoals ‘Verzenden’ die gebruikers niet vertellen wat de volgende stappen zijn.

Koptekst

De grootste tekst op je landingspagina moet iets zijn waardoor je bezoeker meer wil weten. 

Zeggen “Wij zijn het grootste marketingbureau van Drenthe” is minder boeiend dan “We hielpen bedrijven €10 miljoen winst te maken dit jaar.” 

Alle extra copy op je bestemmingspagina moet het momentum van de belangstelling behouden die in gang is gezet door de kop.

Ondersteunende copy

Het is veilig aan te nemen dat de meeste mensen die je landing page bezoeken al enige interesse hebben in wat je te zeggen hebt, omdat ze hebben doorgeklikt vanuit een PPC-advertentie of e-mail. 

Maar alleen die aanvankelijke interesse wanneer ze aankomen, wil nog niet zeggen dat ze geïnteresseerd zullen blijven als je niet ter zake komt.

Alle tekst op bestemmingspagina’s moet duidelijk zijn en een specifiek punt maken. Gebruik opsommingstekens, koppen en vetgedrukte lettertypen om de rest van de inhoud leesbaarder te maken.

Elke zin en elk woord op je pagina moet een doel dienen, en dat doel moet zijn om je call-to-action te ondersteunen. Als het dat niet doet, verwijder of vervang het dan.

Goede copy komt namelijk helemaal niet over als een verkoopverhaal. Het moet duidelijk zijn. Net zo leesbaar als de achterkant van een pak hagelslag. Hoewel sommige aanbiedingen langere teksten vereisen (en als gevolg daarvan langere landingspagina’s), hebben de meeste er baat bij om het kort te houden. Denk aan minder alinea’s, meer opsommingen. Bekijk ook meer copywriting tips voor landingspagina’s!

Je kunt de duidelijkheid van je tekst zelf ook testen. Vraag mensen die niet bekend zijn met je bedrijf om je kop en ondersteunende tekst te lezen. Laat ze je dan vertellen wat je aanbiedt en welk probleem je oplost. Als ze niet duidelijk kunnen antwoorden, is het waarschijnlijk niet een erg effectieve tekst.

3. Zet vitale info boven de vouw

De term “boven de vouw” verwijst van oudsher naar de bovenste helft van de voorpagina van een krant. Tegenwoordig beschrijft het wat er op een scherm zichtbaar is voordat je naar beneden scrollt. Hoewel er veel discussie is over het belang van “de vouw” in webdesign, zijn landingspagina’s een gebied waar de vouw cruciaal is.

Wat is boven en onder de vouw

Bezoekers van je site zullen vaak al beslissen of ze het formulier al dan niet gaan invullen voordat de pagina geladen is. Zorg ervoor dat de pagina waar je mensen naartoe stuurt er meteen professioneel uitziet en gemakkelijk in te vullen is. 

Met andere woorden, zorg ervoor dat ze het aanbod en wat je van ze vraagt begrijpen in de tijd die ze nodig hebben om met hun ogen te knipperen.

Bij landingspagina’s die je bereikt vanuit een advertentie of email wil je er zeker van zijn dat wanneer iemand doorklikt, de belangrijkste dingen als eerste zichtbaar zijn. 

Houd je kopteksten, unieke propositie en – het belangrijkste – je call-to-action goed zichtbaar door deze elementen boven de vouw te plaatsen. Je bezoeker moet erop kunnen klikken zonder te hoeven scrollen.

Stop niet meer dan nodig op het scherm – te veel boven de vouw kan het moeilijk maken om je CTA te zien – maar zorg ervoor dat alles wat een bezoeker nodig heeft vanaf het begin zichtbaar is.

Het komt zelden voor dat een landingspagina zo kort is dat er niets onder de vouw verschijnt. Helemaal op mobiele apparaten is dit een issue. Dit betekent niet noodzakelijk dat bezoekers niet naar beneden scrollen om meer informatie te lezen. 

Daarom is het een goed idee om visuele aanwijzingen op te nemen die het oog naar beneden trekken. Deze aanwijzingen kunnen letterlijke aanwijzingen zijn, zoals pijlen, maar ook andere vormen, afbeeldingen of animaties die ervoor zorgen dat bezoekers blijven lezen.

Dingen die je onder de vouw kunt plaatsen: klantbeoordelingen, testimonials, casestudy’s of klantlogo’s. Ook FAQs kunnen handig zijn.

Helaas haalt niet elke bezoeker het tot de bodem van je landing page. Zorg er dus voor dat de belangrijke onderdelen, zoals je leadformulier of call-to-action, boven de vouw staan, zodat ze worden gezien. Verwijder bovendien de menunavigatie van de bestemmingspagina om overbodige afleiding te voorkomen.

Soortgelijke visuele aanwijzingen kun je gebruiken om bezoekers te helpen je oproep tot actie te vinden. Gebruik felle, contrasterende kleuren en een gemakkelijk herkenbare vorm – knoppen moeten eruit zien als knoppen – zodat de CTA boven de rest uitsteekt. Je kunt zelfs pijlen, animaties of foto’s van wijzende mensen gebruiken om er meer aandacht op te vestigen.

4. Zorg voor een snelle laadtijd

Zorg ervoor dat je alle afbeeldingen of video’s op je landingspagina optimaliseert om te voorkomen dat de laadsnelheid van de pagina wordt vertraagd. Als het te lang duurt om de pagina te laden, kunnen bezoekers al afhaken voordat ze de hele pagina hebben gezien.

Met eenmalige landingspagina’s is het verleidelijk om ‘met grote stappen snel thuis’ te zijn. Maar zorg ervoor dat niets op de pagina te zwaar of te groot is. Het euvel achteraf constateren en repareren kost je meer tijd en je loopt leads mis in de tussentijd.

Volgens Unbounce’s Page Speed Report for Marketers geeft 70% van de consumenten toe dat de laadtijd van invloed is op hun koopbereidheid. Als je pagina’s er meer dan 3 seconden over doen om te laden op een mobiel apparaat, ga je dus potentiële leads en klanten verliezen.

graph unbounce loadtimes
Bron: Page Speed Report for Marketers

Vermijd het verzwaren van de landingspagina met onnodige elementen die de pagina vertragen – alles wat je toevoegt moet een specifiek doel hebben. Zorg ervoor dat alle afbeeldingen geoptimaliseerd zijn en dat je de Page Speed aanbevelingen van Google hebt opgevolgd.

Nog steeds niet snel genoeg? Overweeg Google’s Accelerated Mobile Pages (AMP) te gebruiken om pagina’s bijna onmiddellijk af te leveren. Landing page builders hebben deze of soortgelijke functionaliteit vaak ingebouwd.

5. A/B-test je landingspagina

Best practices zijn belangrijk, maar ze helpen je eigenlijk alleen maar met het neerzetten een zo goed mogelijke eerste opzet. 

Het vinden van het meest effectieve ontwerp van jouw landingspagina is een kwestie van vallen en opstaan.

Uiteindelijk is het A/B testen van je landingspagina’s de beste manier om ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk converteert op de lange termijn.

Wat is A/B-testen?

A/B-testen houdt in dat je twee dezelfde pagina’s tegelijk hebt lopen en slechts één element wijzigt. Het bezoek wordt dan 50-50 gesplitst tussen deze twee varianten, zodat je kan zien welke het beste presteert. Komt er een winnaar uit de test, dan voer je de wijziging door en ga je wat anders A/B-testen.

Heb je het gevoel dat je probleemgerichte koptekst niet werkt? Wil je vragen in een andere volgorde stellen op het formulier? Staat je baas erop dat de CTA-knop fluoriserend roze is?

Test het uit voordat je een wijziging volledig doorvoert, en neem beslissingen op basis van data in plaats van gevoel.

Je kunt bijvoorbeeld twee verschillende afbeeldingen gebruiken en zien welke de meeste conversies genereert.

Een paar onderdelen om te testen zijn:

  • CTA
  • Knopgrootte en plaatsing
  • Aantal formuliervelden
  • Afbeeldingen
  • Ontwerp van de rechter-, linker- of middenkolom
  • Kleuren

Vergeet niet om elke variant één voor één te testen. Als je vijf verschillende elementen wijzigt, weet je niet welke van invloed waren op conversies. 

TIP: Met de meeste landingspagina bouw software zoals Leadpages en Unbounce kun je verkeer splitsen tussen varianten en vervolgens bijhouden welke pagina beter presteert. Het systeem wijst dan ook een winnaar aan, zodat je de aanpassing mee kan nemen in volgende AB-tests. Met de ingebouwde analytics in deze tools krijg je een volledig beeld om je pagina te optimaliseren.

6. Gebruik Social Proof

Deze tip is eenvoudig. Elke keer dat je kunt profiteren van de aardige dingen die je klanten over je hebben gezegd, doe het dan.

In de marketingpsychologie heet dit ‘Social Proof’, sociale bewijskracht.

Bezoekers zullen eerder geneigd zijn om actie te ondernemen als ze zien wat je voor een soortgelijke klant hebt kunnen doen, niet alleen een algemene beschrijving van wat je doet.

Als je nog geen grote hoeveelheid complimenteuze reviews hebt, kun je in plaats daarvan wat logo’s gebruiken. Zorg er wel voor dat je toestemming hebt!

Vergeet niet dat je mensen zult vragen om informatie te verstrekken die zij als gevoelig kunnen beschouwen. Voordat ze dat ook daadwerkelijk doen, zal het opbouwen van geloofwaardigheid belangrijk zijn. 

De meeste van je bezoekers zijn waarschijnlijk slim genoeg om door typische marketingpraatjes heen te prikken. Tenzij je echt origineel bent, hebben ze het allemaal al eens gehoord.

Hoe goed jij je aanbod ook vindt, door de stemmen van tevreden klanten op te nemen kun je je beweringen authenticiteit meegeven.

Maar niemand zal overtuigd worden door lovende recensies van Jane Doe, Anoniem, en Tevreden Klant.

Je kunt deze testimonials vermenselijken door persoonlijke details op te nemen, zoals volledige namen, functietitels, woonplaats, datum van aankoop, biografische details, portretten of zelfs video.

Er zijn ook een paar verschillende reviewplatforms die je kunt opnemen in je landingspagina’s om beoordelingen actueel te houden, zoals Google Mijn Bedrijf en Trustpilot.

Zet deze beoordelingen en testimonials onderaan de pagina, zodat je niet afleidt van de actie die je je publiek wilt laten ondernemen.

Leuk voorbeeld: Munchery plaatste enkele recensies van Trustpilot op hun landingspagina en maakte de sectie eenvoudig en aantrekkelijk, zonder af te leiden van de bovenstaande actie.

Voorbeeld van reviews op je landing page
Bron: munchery.com

7. Maak formulieren zo eenvoudig mogelijk

Je wil natuurlijk het liefst dat zoveel mogelijk bezoekers hun contactgegevens achterlaten. Oftewel, maak het ze zo makkelijk mogelijk en gebruik zo min mogelijk velden in je formulier.

Maar je wil ook een aantal dingen van ze weten, zodat je ze beter kunt helpen of op voorhand kunt kwalificeren. Dit vergt weer meer invulvelden.

En mocht het zo zijn dat je wel veel, maar geen gekwalificeerde leads krijgt, dan kun je in je formulieren ook vragen om meer specifieke informatie.

Het lijkt er dus op dat je óf kwantiteit óf kwaliteit krijgt. Hierin de balans vinden kan lastig zijn. 

Persoonlijk zou ik eerst richten op kwantiteit met zo min mogelijk velden en vervolgens kijken hoe de kwaliteit van de leads beter kan. Dan kun je steeds 1 formulierveld toevoegen totdat je de ideale balans tussen aantal leads en de kwaliteit ervan hebt gevonden.

Vuistregel: vraag nooit meer informatie dan je nodig hebt. Probeer het onder de 5 invoervelden te houden. Houd het bij twijfel altijd zo simpel mogelijk. 

Voorbeeld van een contactformulier

Gaat het bijvoorbeeld om een email nieuwsbrief opt-in, dan is alleen het e-mailadres het minimale dat je nodig hebt. Maar gaat het bijvoorbeeld om een maatwerk offerte, zul je veel meer informatie nodig hebben van je bezoeker.

Als je ze vraagt ​​om iets te kopen, vraag dan om minimale factuur- en verzendgegevens wanneer ze hun bestelling plaatsen. Wacht tot ze hun bestelling hebben geplaatst om aanvullende informatie te vragen, zoals op je bedankpagina of via een e-mail achteraf.

8. Verwijder navigatie en andere afleidingen

Bezoekers van je landingspagina zijn slechts een paar toetsaanslagen en een klik verwijderd van het worden van een lead. Met andere woorden, je hebt ze precies waar je ze hebben wilt! Het laatste wat je zou willen is dat ze worden afgeleid.

Een goede landingspagina is gericht op één conversiedoel, dus beperk andere afleidingen die bezoekers kunnen afleiden.

Maak je pagina dus opzettelijk leeg. Pas de pagina zo aan dat hij geen navigatie heeft. Dat wil zeggen, geen menu, geen link terug naar de homepage en geen andere plaatsen om te klikken. Laat je CTA en formulier hun enige punt van aandacht zijn.

Voorbeeld van een landingspagina zonder menu en navigatie elementen
Voorbeeld van een pagina zonder toegevoegde navigatie

Weersta de neiging om onnodige uitgaande links op te nemen, zoals sitenavigatie, extra CTA’s of zelfs links terug naar je homepage. Je landingspagina werkt het best als hij op zichzelf staat.

9. Zorg voor mobielvriendelijk ontwerp

In veel campagnes gebruikt een aanzienlijk aantal bezoekers hun smartphone. Dit betekent dat de schermen kleiner zijn, de interactiviteit beperkter en de laadtijden langzamer dan op de desktop.

Geen van deze eigenschappen is goed voor je mobiele conversiepercentages, dus zorg voor betere prestaties door een mobiel-responsive landingspagina te ontwerpen die zich aanpast aan deze apparaten.

Lay-outs kunnen worden verschoven, CTA’s kunnen beter zichtbaar worden gemaakt en afbeeldingen kunnen worden verkleind of helemaal worden verwijderd.

Veel plug-and-play-oplossingen voor het bouwen van bestemmingspagina’s hebben deze functies aan boord, zodat je de pagina kunt previewen op veelvoorkomende schermformaten voordat je je nieuwe pagina publiceert. 

Bestemmingspagina ontworpen voor mobiel en desktop
Uiterlijk van een landingspagina op desktop en mobiel

10. Toon je product of dienst in actie

Het tonen van je product of dienst in een levensechte context helpt bezoekers zich in te beelden dat zij je klant zijn. Het is ook een effectieve manier om uit te leggen hoe je product of dienst werkt.

Of je nu foto’s, stap-voor-stap animaties of demonstratievideo’s gebruikt, visuals kunnen je helpen om de aandacht te trekken en vast te houden.

De hero image sectie is een geweldige plek om dit te doen. Dus helemaal bovenaan de pagina, met een Kop + CTA er naast, onder of boven.

Leadpages (tool om landingspagina’s mee te bouwen) heeft dit erg goed toegepast. Bovenaan hun pagina zie je de volgende video die visueel uitlegt wat hun tool doet en hoe je ermee kunt werken.

Bron: leadpages.com

11. Voeg een bedankpagina toe

Zodra iemand op je landingspagina belandt en een actie voltooit, geef dan een visuele bevestiging dat je zijn informatie hebt, dat de tandwielen draaien, dat de plek is gereserveerd, het e-book onderweg is, enzovoorts.

Het ontbreekt nog zo vaak, maar een duidelijke bedankpagina kan je bezoeker het goede gevoel meegeven. “Ze gaan ermee bezig, alles is goed gegaan.” Hierin kun je ook de rest van het vervolgproces uitleggen, zonder de druk van een dwingende CTA.


De landingspagina als vertrekpunt

Het warme welkom dat je landingspagina biedt, is het eerste contactmoment van je bezoeker met de rest van je site en je organisatie. Stel een paar doelen voor je pagina, en onderneem vervolgens actie om de elementen te publiceren die nodig zijn om ze te bereiken.

Vraag jezelf af wat je wilt dat een bezoeker begrijpt en voelt in de eerste paar seconden na het landen op je pagina. Het antwoord zal je in de juiste richting leiden om je pagina te personaliseren voor een optimale gebruikerservaring. Zoals bij deze landingspagina voorbeelden.

Voordat je de landing page publiceert moet je jezelf een paar vragen stellen, zoals: 

  • Zou ik dit formulier invullen? 
  • Zou ik deze pagina verwarrend vinden? 
  • Zou ik me op mijn gemak voelen bij het delen van mijn informatie met deze site? 

Gebruik deze vragen om uiteindelijk het uiterlijk en het gevoel van je landingspagina te perfectioneren voordat je deze live gaat zetten. En daarna natuurlijk, testen, testen, testen!

Tools om zelf goede landingspagina’s te bouwen

Als je net begint of gewoon beperkte middelen voor development hebt, kun je al goede resultaten bereiken door uit te gaan van een landingspagina template en dit aan te passen aan je merk en campagnes. 

Software zoals Leadpages, SwipePages en Unbounce bieden honderden conversiegerichte landingspagina templates die zijn ontwikkeld voor verschillende doelen, en altijd met best practices in gedachten.

Drie bekende landingspagina tools waarmee je snel aan de slag kunt zijn deze:

  1. Leadpages
  2. Unbounce
  3. SwipePages

Overigens kun je ook gewoon met je huidige website aan de slag en daar een pagina maken die aan alle best practices voldoet. Maar een tool maakt het wel makkelijker en vooral sneller om iets op te tuigen.

Bekijk voor meer achtergrondinformatie over deze en andere tools ook het artikel waarin ik meer landing page builders uitlicht en vergelijk op functionaliteit, prijs en meer!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *