Meteen naar de inhoud

Nieuws

Voeg een vleugje magie toe aan je contentmarketing met augmented reality

Iedereen wordt overspoeld met reclames en advertenties. Van billboards tot aan e-mailmarketing. Maar zijn die marketingstrategieën nou altijd effectief? Veel mensen vinden zulke ‘schreeuwende’ advertenties maar irritant en onuitstaanbaar, omdat bedrijven daarmee alleen maar zoveel mogelijk willen verkopen. Bij contentmarketing is dit gelukkig niet het geval. Bij deze vorm van marketing is het de bedoeling

Kom bovenaan in Google met de featured snippet

De wereld van search engine optimization, afgekort SEO, verandert snel. Alleen al een blik op de zoekresultatenpagina laat zien dat de bekende zoekmachine Google niet stil zit. De zoekresultatenpagina wordt al lange tijd steeds gevarieerder, of misschien is ‘rijker’ wel het juiste woord, en is meer dan ooit gericht op het helpen van de gebruiker.

Google en Renault maken samen een softwaregedreven auto

De meeste auto’s functioneren veelal op software, maar het kan nog een tandje meer. Google en Renault gaan samenwerken aan een auto die vooral softwaregedreven is. Samen maken ze een softwareplatform dat onder andere een digitale tweeling bevat waarmee het kunstmatige intelligentie-oplossingen kan testen.

Eindelijk volwassen! Dit betekent de komst van Web3 voor het internet

Als je ziet hoe jij en ik tegenwoordig overal verbonden zijn, zou je bijna vergeten dat het internet eigenlijk pas 1 generatie oud is. De meesten van ons weten nog hoe de wereld eruit zag voordat we in paniek raakten als we onze telefoon even niet bij ons hebben. Maar voor nostalgie is geen plaats

Zo zet je je Google Ads klaar voor elke sale [stappenplan + tijdlijn]

Winter is coming. Ook dit najaar zal er een invasie zijn van aanbiedingen, promoties en acties in het e-commercelandschap. Niet alleen Black Friday 2022 komt eraan. Ook Singles Day, Kerst, Sinterklaas en nog vele andere excuses om met kortingen te strooien. Mocht je als bedrijf mee willen gaan in alle gekte, dan is het zaak

Vergeet bezoeken & conversies: zo verbeter je je content wél met Google Analytics

Google Analytics, harde statistieken, leuk! Maar vaak kijken we alleen naar ‘ijdelheidsstatistieken’ zoals paginaweergaven, volgens Gerard Rathenau. Leuke cijfers, maar ze helpen je niet om écht je content te verbeteren. In Verbeter je online marketing met Google Analytics (affiliate) deelt hij welke statistieken wel interessant zijn en hoe je ze instelt. In dit artikel licht ik

SEA in 2023: wat staat ons te wachten?

Het einde van het jaar nadert alweer. 2022 was een bewogen jaar in het SEA-vak. Er waren veel veranderingen bij Google en Bing te zien. Bovendien rollen de updates tegenwoordig zo snel uit dat er amper tijd is om te testen voordat de nieuwe feature alweer voor de deur staat. Als het algoritme zich zo

Google geeft meer context bij de zoekresultaten

Google heeft het al vaker aangekondigd, maar nu komt het ook naar Nederland: context bij je zoekresultaat. Als een bepaalde website een artikel heeft geschreven, dan hoef je dat niet per se voor waarheid aan te nemen: je kunt op Google nu wat extra informatie bij de zoekresultaten zien, zodat je beter begrijpt naar welke website je surft wanneer je op het resultaat klikt.

De 20 belangrijkste Google Ads & Analytics-updates

Tijdens de Google EMEA Product Kick off 2022 zijn de nieuwste productontwikkelingen en bèta’s van onder andere Google Ads en Google Analytics gepresenteerd aan alle Google Partners. Ik was hierbij aanwezig en deel graag de nieuwste ontwikkelingen. Privacy & Measurement 1. Enhanced conversions voor het web: Pre-hashing van gegevens voor tag-gebaseerde implementaties – bèta Enhanced