Meteen naar de inhoud

Nieuws

GPT-3 inzetten voor SEO: praktische gids met concrete voorbeelden

GPT-3 inzetten voor SEO: praktische gids met concrete voorbeelden

Er is hier al veel gezegd en geschreven over het gebruik van GPT-3 en de gevolgen voor Google Search of zoekmachineoptimalisatie (SEO). Maar ik lees nog weinig over wat we nu praktisch met GPT-3 of ChatGPT kunnen doen. Ok, misschien in grote lijnen wel, het is een tool die kan helpen met het maken van

Dit moet je weten over de AI Search-battle tussen Microsoft & Google

Dit moet je weten over de AI Search-battle tussen Microsoft & Google

De AI-wapenwedloop tussen Microsoft en Google is officieel van start. Binnen twee dagen was er grootse fanfare rondom de AI-implementaties van beide tech-giganten. Toch verliep een AI-presentatie niet even soepel. Ik praat je bij over de ontwikkelingen van het moment. AI & Search Engines: een tijdlijn Indien je de hele AI-wedloop gemist hebt, even een

How ChatGPT can help you create content for SEO

How ChatGPT can help you create content for SEO

When using ChatGPT, think of it more as a writing and research assistant to help you with certain, but not all, content creation tasks.
The post How ChatGPT can help you create content for SEO appeared first on Search Engine Land.

59% Of Searchers Don’t Get The Importance Of AI In Search

59% Of Searchers Don’t Get The Importance Of AI In Search

Famed YouTuber and excellent tech reviewer, Marques Brownlee, posted a poll on Twitter to his 6 million followers asking would you rather use Google as it exists now or Bing with ChatGPT added. The poll had over 320,000 submissions and about 59% said they would rather use Google now.

Ads In The New Bing Chat Interface

Ads In The New Bing Chat Interface

With all this talk about how search is going to be more useful and helpful with the new AI features in Bing, very few are talking about ads in that interface. Nicole Farley at Search Engine Land has a screenshot of an ad spotted in the ChatGPT interface within Bing’s new search results.

Google On AI Content: Think About The Who, How, and Why For Your Content

Google On AI Content: Think About The Who, How, and Why For Your Content

Google’s Danny Sullivan reiterated that when it comes to AI content, Google is fine with it, as long as the content is useful and written for people. If you are using AI to write spam, then that is against Google’s guidelines. But Google also added a new section to the people-first content section on “who, how and why” with your content.