Social media is een groot deel van ons dagelijks leven, wat betekent dat het een groot deel van de marketingstrategie van je bedrijf zal zijn. Dit uit zich meestal in de vorm van social ads op populaire platforms zoals Facebook en Instagram.
Maar, helpen je advertentie-uitgaven het bedrijf echt vooruit, of hoop je gewoon dat de advertenties hun werk doen?
Laten we kort doornemen hoe je makkelijk en snel meer kunt halen uit je social ads.
Maak landingspagina’s zo specifiek mogelijk
De strategische, granulaire targeting van social media advertenties gaat verloren wanneer bezoekers landen op een algemene pagina. Dit komt vooral omdat je homepage 9 van de 10 keer te generiek is voor betaald zoekverkeer.
Een landingspagina op maat voor je advertentie met één doel, één link en één boodschap helpt om dat verkeer rechtstreeks naar conversie te leiden.
Met je homepage kan een bezoeker worden afgeleid en focus verliezen op wat ze daar bracht.
Door ze naar een gerichte landingspagina te sturen (in plaats van een algemene pagina op je website) help je ze volledig op het product in te gaan waarvoor je adverteert.
Dit maakt de kans op conversie vele malen groter.

Voordeel van landingspagina software
Landingspagina software tools stellen je in staat om snel nette, on-brand landingspagina’s te ontwerpen voor elke social advertentie, waardoor je een hogere ROAS krijgt.
Met hun drag-and-drop builders is het gemakkelijk om aangepaste landingspagina’s te maken die precies op je advertentie zijn afgestemd.
Plus, de meeste sociale media-activiteit vindt plaats op onze handheld schermen en veel websites zijn niet geoptimaliseerd voor een mobiele ervaring. Mobiele bezoekers hebben snel ladende, hyper-targeted pagina’s nodig om hun aandacht vast te houden.
Met landing page builders kun je pagina’s bouwen, op maat maken en publiceren die er precies zo uitzien en functioneren als nodig is. Op elk scherm, en zonder dat je een ontwikkelaar hoeft in te schakelen.
Andere bonussen bij het gebruik van dit soort software om je sociale advertenties zo effectief mogelijk te maken zijn:
Genereer lookalike audiences voor retargeting
Voeg een tracking pixel toe aan elke pagina om bezoekersgegevens vast te leggen en effectieve retargeting campagnes uit te voeren.
Trek meer leads aan met gerichte pop-ups
Trigger lead-gen pop-ups op elke landingspagina (of webpagina) op basis van bezoekersactie, verwijzingsbron, locatie, tijd-op-pagina of zelfs cookiegedrag om op het juiste moment de relevantste aanbieding te doen.
Boost je conversie met gerichte landing pages
Het is de hoogste tijd om Facebook-, Instagram- en LinkedIn-ads naar campagnespecifieke landingspagina’s te sturen.
In het kort: ze resoneren beter met je publiek, helpen je meer conversies te scoren, en zorgen ervoor dat je advertentiegeld meer opbrengt.
Bekijk vandaag nog deze landingspagina builders om te zien wat ze allemaal te bieden hebben om je conversies te boosten.